2015. október 2., péntek

Maradékfelhasználás

Igaz, hogy már több, mint egy éve lakunk itt, de még mindig nincs a nappaliban polc, csak ideiglenes tárolók. Szekrénysort utáljuk mind a ketten, valami jó polcrendszert szeretnénk, de még nem találtuk meg az igazit. Másrészről pedig nem szeretem a bespájzolást, és ha nem használok valamit, akkor az megy az adományboltba, vagy valakinek elajándékozom, vagy ha olyan állapotban van, akkor kuka.
Tehát sok felhalmozódott anyagom van ismét, amikkel kell kezdeni valamit.
Egy 3 évvel ezelőtti babatakaró projektből maradt rengeteg szabályos pici négyzet, fele háromszög nyers színű vászon, másik fele vegyes színes. Sajnáltam kidobni. Most összevarrtam őket 9-es blokokká, és adtam nekik piros és zöld keretet.

Időközben a zöld anyagom elfogyott, és ahol vettem, ott nincs ilyen árnyalat, így most ez a projekt áll. A fejemben úgy állt össze, hogy sakktábla szerűen összerakom őket, fehér egyszínű blokokkal váltakozva. A blokkok mérete 25x25 cm, 31 darab van belőlük. Vidám, színes, világos takaró lesz. 

Mivel ez áll, amíg nem találok  ugyanilyen zöld vásznat, így jöhet a következő. 

Ebből a takaróból maradt 49 db 9-es blokk, 8x8 cm méretűek.  Régóta szeretnék csillagos takarót készíteni, most itt az idő. Valami ilyesmire gondoltam:
I love this quilt, and I love even more that it was made for a child in need!:
A kép innen van: http://www.genxquilters.com/2012/09/100-quilts-for-kids.html
A csillag közepe lesz a 9-es blokk.

A 8x8 cm-es négyzeteket már elkezdtem szabni, már csak 170 darab hiányzik! :) A csillag szárainak is megvan az alapanyaga, íme:
Van egy szatyornyi dirib-darab anyagom. :) 

Megtaláltam a kedvenc foltvarróm oldalán a mintát! :) 

http://quiltville.blogspot.hu/2005/06/maverick-stars.html

Ő a követendő példa számomra foltvarrás tekintetében. Hihetetlen ötletes, nem bonyolítja túl a varrást. Nagyszerű!