2015. szeptember 4., péntek

A nemrég készült sárgarépás és citromfüves szappanjaim.
A szilikon formába öntött teljesen színezve van béta karotinnal. A dobozba öntött nem sikerült túl jól, annak csak a felső rétegét színeztem, de akkor volt a kánikula és szerintem túlmelegedett kissé. Még nem próbáltam ki, de már ajándékoztam belőle.
A receptet nem jegyeztem le pontosan, de van benne: napraforgó olaj, olíva olaj, kókuszzsír, shea vaj, ricinus olaj, sárgarépa lé, reszelt gyömbér.

A citromfüves szappan sem tartozik a legsikerültebbek közé. :) Az egész masszában van a citromfű macerátum. Napraforgó és olíva olaj keverékébe áztattam citromfüvet, és nem szűrtem le a macerálás végén, hanem egyneműre turmixoltam, így került az olajok közé. A középső rész alma zöld mica porral színeztem.
Azért ilyen halovány, mert a vasoxid porral tapasztalt kellemetlenségek után óvatos vagyok a mesterséges színezőkkel.

A citromfüves szappanból öntöttem az új szilikonformába is, ici-pici szívecskéket. Majd egy következő szappanba belekerülnek díszítésnek.


A következő szappanterv a hársvirágos. Két befőttes üvegben macerálódnak a hársfavirágok napraforgó és olíva olaj keverékében. Szerettem volna ezt is úgy használni, hogy nem szűröm le, hanem turmixolom, de tele van a virágban maradt kicsi fekete bogarakkal, azt nem szívesen turmixolnám bele. Bár lehet, már mindegy.
Valamint olvastam a fészbúk csoportban a vegyes lúgozású sószappanról. A legutóbbi veszprémi utamon be is szereztem hozzá a káli lúgot.
A sószappanok nekem nagyon beváltak az ekcémám kezelésében. Sokat javítanak a helyzeten. Mind a sószappan, mind a SOLE szappan.