2015. augusztus 11., kedd

Gyapjú fonal festése növényekkel

Pár hónappal ezelőtt rendeltem fonalat. Gyapjú fonal, Rikker. Csipke fonalat és vastag gyapjúfonalat.
Először céklával próbáltam. Beáztattam a fonalakat timsós vízbe, a céklából festőlevet készítettem, és vártam az eredményt. Nem olyan lett, mint vártam. A csipke fonalból 3 motringot festettem, egy lett elfogadható színű.

A vastagabb szép halványsárga lett, nem túl szép, de nem is csúnya.

Aztán a két csipkefonalat, ami szörnyű színű lett a céklától, átfestettem bodza bogyóval. 
Szebb lett a színe, de még mindig nem az, amit vártam. :) 

Azt hiszem a növényi festésnél fel kell hagynom azzal, hogy elvárásaim legyenek. Lesz ami lesz. :)  Szeretnék még majd zöldet festeni, egy szép levélmintás kendőhöz, csak csalánt kell még szednem. 
A barna is tervbe van véve, a vastag gyapjúfonalból egy őszi kardigánt szeretnék kötni. 

A fonalaknak most jó illatuk van, különösen a bodzával festettnek van egy kis gyümölcsös illata, de amikor beáztattam, kopasztott csirke illata volt, és elég gyomorforgató. :)