2015. április 15., szerda

Nos időm az még mindig nincs több, esténként olvasok és kötök egy-két sort, aztán alszom. :)
Kézimunka nem nagyon történt az utóbbi időben, de elméletben erősítem magam, megvettem Kemendi Ágnes: Festés növényekkel című könyvét és esténként olvasgatom a fürdőkádban. :)
Főztem két szappant, egyet a rozmaring macerátumból, amit még karácsonykor tettem üvegbe, és pudingosodáskor belekevertem a tavalyi körömvirág krém készítésekor maradt kisült körömvirágokat, pépesítve.
Rozmaring macerátum hidegen sajtolt napraforgó olajban 270 g
szőlőmag olaj 300 g
ricinus olaj 150 g
kakaóvaj 200 g
olíva olaj 400 g
kókuszzsír 205 g

NaOH 202 g
desztvíz 579,5 g

Super fat: körömvirág krém készítésből maradt virág és shea vaj összemixelte 20 g



Már érett, kipróbáltam, nagyon finom, kellemes habzású, krémes, jó illatú szappan. Nem szárít.

A vörösboros szappan nem egészen úgy sikerült, mint terveztem. Nem szeretem a bort, nem is ismerem a fajtákat, de hozzám került egy nagyon telt, sűrű vörösbor. A nevére sem emlékszem már, talán blauburger (?), mindegy is, a lényeg, h olvastam vhol a vörösboros szappanról, milyen jó, szép. Na gondoltam, ilyet én is akarok. Bor adott, felforraltam, kihűtöttem, lefagyasztottam, beszereztem a vörös szőlőmaglisztet, közben elkezdtek a kecskék is elleni, lett kecsketej, minden tökéletes és adott. Hát a szappan nem lett mélybordó, inkább erős hasmenéses színűnek mondanám. Ahogy áll és érik, kezd javulni a színe, de ha nem tudnám, h vörösboros, nem mondanám első ránézésre. Még nem próbáltam ki, de ami késik, nem múlik. Jövő hét végén már érettnek nyilvánítható.

oliva olaj 150 g
ricinus 215 g
szőlőmag olaj 325 g
kakaóvaj 103 g
shea vaj 75 g
napraforgó olaj 130 g
vörösbor 85 g
kecsketej 250 g
desztvíz 55 g
naOH 129 g
Super fat: 50 g shea vaj + kakóvaj
pudingosodáskor került bele 3 ek szőlőmagliszt.


És holnap új játékszer érkezik, a Weninger befőző automata. :) Már alig várom. A tavalyi nyár volt az első, amikor saját kertből befőztem. Régebben is főztem néha egy-egy üveg lekvárt, de tavaly volt befőtt, savanyúság, lekvár. Az idén a zöldbabot, a borsót, a zöldségeket is automatával tervezem eltenni, nekem a fagyasztás nem tetszik. A tök felolvadás után csak tiszta víz például.
Na de az idén kiélem magam a befőzés terén. Talán még a sütőtöknek is lesz helye a kamrában.