2015. november 25., szerda

Nos, ezzel a Hunter star blokkal megküzdök. :) Először elszámoltam a zöld anyagot, festenem kellett még pluszban. Aztán rájöttem, hogy a barna is kevés lesz, újabb festés. Tegnap este pedig nézegettem a bázakerettyei képeket és nem stimmelt a középső csillag mérete. Az enyém kisebb, mint a képeken és emlékeim szerint. Kis tanakodás után rájöttem, hogy nem jó helyen varrtam a 14x14 négyszöget. Nem az átló két oldalán kell varrni, hanem az átlón és egy varrásszélességgel fentebb. Még jó, hogy csak pár blokk lett eddig kész. :)
Tehát a kiindulás: 14x14 cm-es négyzet, 13x13 cm-es négyzet átlósan kettévágva, és 4,5 cm széles csík.
A 13x13 cm-es szárhosszúságú háromszögeket a szárak mentén "bekeretezzük" a 4,5 cm-es csíkkal:
A kapott háromszög felső csúcsához illesztjük a 14x14 cm-es négyzetet:
Az átlón és attól egy varrásszélességgel az illesztett csúcs felé, levarrjuk:


A varrások között kettévágjuk és vasaljuk:

Így lesz kettő blokkunk. A háromszög lakú a hunter star alapja, a másik pedig a bonusz. :) 
A méretek a következőek:




Az összkép ugyanaz, csak a méretek módosulnak kicsit.

Remélem ebben már nincs hiba. :)