2013. december 15., vasárnap

Kézmosó szappan

Tele vagyunk szappanokkal, de szeretnék valami egyszerű, kézmosó szappant, ami jól habzik, kemény, és nincs benne semmi extra. A disznó zsírt is szerettem volna kipróbálni, így most az is került bele.

Olíva olaj, disznó zsír, hidegen sajtolt napraforgó olaj, repce olaj, kókuszzsír, a folyadék kamilla tea, a plusz zsiradék tisztított vaj, és került bele citrom illó kukoricakeményítővel. Szép citromsárga színe van, remélem megmarad.
19.12.2013: felvágtam a szappant, világosabb lett, de megmaradt a sárga színe.
Jóval puhább, mint vártam. A legtöbb helyen azt olvastam a disznózsíros szappanokról, hogy már a formába öntéssel is sietni kell, mert olyan hamar szilárdul. Hát ő nem. Két napot volt a formában, de még mindig lágyabb volt, mint vártam. Talán a tisztított vaj mennyisége lett kicsit sok. Igaz nem mértem ki, csak ami volt még a hűtőben azt beletettem.

21.01.2013: hosszabb használat után azt kell mondjam, hogy nem csinálok többé ilyen szappant, mert mosdás után marad egy kis édeskés illata a bőrön. Talán a zsírtól lehet. Nem marad meg, kb fél óra után eltűnik.